Wat je zelf kunt doen om je webshop te verbeteren.

Een constatering die ik kan maken uit mijn ervaring in het helpen van heel veel ondernemers bij het online verkopen van hun producten is dat ik mij keer op keer vergis. Van de huisvrouw met een simpel product die haar tanden er in zet en met dat simpele product duizenden klanten weet te bereiken tot de twee ondernemers met elk meerdere bedrijven die samen nog geen balpen weten te verkopen. Mijn belangrijkste conclusie: zit er bovenop en doe zoveel mogelijk zelf.

Helaas zijn webshops geen geldmachines, soms lijken mensen dat te denken. Er gaat gigantisch veel tijd zitten in het opzetten, afstellen, evalueren, verbeteren, optimaliseren, controleren, vullen van een webshop. Je bent eigenlijk nooit klaar. Zeker wanneer je een starter bent dan raad ik elke klant echt met klem aan om alles wat je zelf kunt doen zelf te doen. Wat aannames die hopelijk kloppen. Niemand kent jouw product zo goed als jij. Niemand weet zo goed als jij en welke markt of welk niche jij je wilt gaan begeven. Niemand kan zich zo goed als jij inleven in de belevingswereld van jouw klant. Niemand weet zo goed als jij hoe jij je klant kunt aanzetten tot een aankoop et cetera. Als je een website of webshop lanceert dan wil je waarschijnlijk graag dat mensen er gebruik van maken. Soms lijkt alles perfect, heb je alle adviezen van de SEO experts opgevolgd, emmers geld naar de SEA gedragen maar nog bereik je niet dat ene eenvoudige doel. Lees dit artikel even, er staan wat tips in die je misschien weer wat dichter bij dat eenvoudig ogende doel kunnen brengen.