WZGV (Wat zou Google vinden)

Het geheim van de Smit bij zoekmachines is natuurlijk hun algoritme. Zoekmachines laten over dit onderwerp vanzelfsprekend niet heel erg veel los en marketeers springen daar in hun eigen marketing gretig op in. Je betaald je lens aan aan het opzetten van campagnes waar je je scheel aan moet betalen. Voordat je dit gaat lezen, zet je campagnes even op pauze!

De meeste marketeers zijn er gelukkig niet op uit om je kaal te plukken, dat is maar goed ook want je kan niet zonder ze. Wie beschermd je anders tegen de grote geld beluste Google en hoe kom je anders aan zo'n geweldig zoekwoorden onderzoek? Grapje natuurlijk.

Waarom zijn die klikken zo idioot duur?

Ok, ga er maar even voor zitten. Dat is omdat Google jouw advertentie daar liever niet wil hebben. Op het toilet van het hoofdkantoor van Google hangt naar verluidt een delfts blauw tegeltje met de tekst "leverancier is koning". Helaas pindakaas, jij bent de klant.

Ga voor jezelf eens na: Kun jij tegen de kosten die Google nu aan jou in rekening brengt normaal winst maken of gaat je marge in de huidige situatie volledig naar Google? Als jij dat niet kan, is er dan reden om aan te nemen dat je concurrenten dat wel kunnen? Is hun inkoop bijvoorbeeld veel lager? Hebben ze geen verzendkosten? Als je concurrenten dat waarschijnlijk ook niet kunnen, dan prijst Google jou nu toch de markt uit? En daarmee zichzelf dan toch ook?; conclusie: Google wil je zo niet hebben.

Waarom wil Google mij niet hebben?

Het eenvoudige antwoord is: omdat je concurrentie beter is dan jij. Waarom is je concurrentie beter dan jij? Dat weet jij als het goed is beter dan ik, misschien weet je alleen nog niet dat je dat weet, kom ik zo op terug. Het kan natuurlijk ook zijn dat je echt niet weet waarom je concurrentie beter is in dit opzicht. Als je het echt niet weet dan is dat het probleem en dan wist je het dus wel alleen je wist niet dat je het niet wist. Volg je het nog? (-:

Ok, dus er zijn twee smaakjes.

  1. Je weet wat het probleem, jij kan hiermee aan de slag.
  2. Je weet niet wat het probleem is, dat is op zichzelf het probleem, ik help je om dit te achterhalen.

Zo, probleem 2 is dan dus verholpen. Er is nog een smaakje over.

  1. Je weet wat het probleem, jij kan hiermee aan de slag.

Huh? Ja echt. Kom, volg me dan gaan we aan de slag.